A játékról
Klambi 2006.10.30. 19:07
Ha némi háttérinformációval rendelkeztek az alapjátékról, akkor azt biztosan tudjátok hogy az Infinity Ward fejlesztette. Ha a fejlécre néztek akkor azonban azt láthatjátok hogy a kiegészítőt a Gray Matter Studios (Return to Castle Wolfeinstein) fejleszti. Nem valószínű, hogy ennek az oka az lenne, hogy az AtVi fejesei nincsenek megelégedve az IW munkájával, sokkal inkább azt jelenti, hogy az IW-s fiúk teljes erejükkel a Call of Duty 2-n dolgoznak. Akkor talán térjünk át a játékra:
A kiegészítőt (az alapjátékhoz hasonlóan) a majd öt éves Quake3 motor hajtja, ám eddig soha nem látott minőségben. Olybá tűnik, mindig van egy kis tartalék kipréselnivaló benne, bár igaz az is, hogy az alapjátékban is már majdnem 90%-ig módosított volt ez a motor.
Hangok terén már a Call of Duty-nak sem voltak gondjai, minden tekintetben megállta a helyét. Talán csak egy nagyobb negatívuma volt, nevezetesen az orosz párbeszédek. A kiegészítőben sajnos még mindig angolul beszélnek orosz elvtársaink, de már egy kicsit oroszosabban. A keleti fronti párbeszédekért fekete pont a készítőknek, viszont piros jár az effektekért és mindazért az apró-cseprő hanghatásért, melyek testet varázsolnak ennek a játéknak. Vegyük példának a nevezetes légi ütközet, melyben például nagyon realisztikus a szitává lőtt gép lemezein áthatoló szél süvítése. Ezek és az ehhez hasonló apróságok teszik ki az egészet, teszik hangulatossá ezt a kivételes gyöngyszemet. Ez már szinte fokozhatatlan, de ehhez még hozzájönnek a zuhanó gépek jellegzetes hangjai, na és persze nem szabad kifelejteni a sorból a jól eltalált, repülőgépre felszerelt légvédelmi ágyúkat, és az élethű robbanásokat sem. A számtalan új fegyver hangja hozza az alapjáték színvonalát, ami már ott is tökéletes volt.
Mesterséges intelligencia: A kiegészítő ebből a szempontból is hasonlít elődjére. A szkriptek. Első és második végigjátszásnál még nem annyira zavaró, de amikor ez ember unalmában végigtolja harmadszor is, akkor már nagyon rossz az, hogy az autónk mindig ugyan arra kanyarodik, az ellen mindig ugyan onnan jön, és mindig ugyan akkor. Kár érte. Igaz, a szkriptek és az MI aránya jócskán javult, de még mindig nem az igazi. Az AI IQ-ja kicsit nőtt, de azért még nem egy kimondott Vágó István...
Az egyik legjobb és legnagyobb újdonság a pályák mérete lesz. Ugyanis az alapjáték kisebb, közelharcra tervezett térképeivel ellentétben akár háromszor, négyszer nagyobbak lesznek a pályák mind egyjátékos, mind a többjátékos módban. Ennek egyenes következménye hogy a gépigény kicsit megnő, de nem annyival mint a pályák. Ha nőnek a pályák, akkor kisebb lesz a linearitás, ami megint jó dolog, de azért nem kapunk teljes szabadságot.
Az alapjátékhoz hasonlóan az ellenfeleink itt is a jó öreg németek lesznek. Igaz, az angol hadjárat a szicíliai offenzívát dolgozza fel, de úgy tűnik a játékból mégis kihagyták az olasz felet, mivel sem a fegyverek, sem az in-game képek terén nem véltem felfedezni Mussolini híveit és fegyvereit sem.
Újdonságként kaptunk egy új képességet, nevezetesen a sprintelést. Teljes felszereléssel nem igazán lehet sok ideig sprintelni. Mindössze 3-4 másodpercig vagyunk képesek gyorsan futni, amit a testhelyzetünket jelző kis ikon mutat. Minél többet futunk, annál rövidebb lesz a csík, míg nem egyszer csak elfogy. Az újdonságok listáján még megtalálható a gránát "főzése", tehát tudjuk szabályozni azt, hogy a gránátunk mikor robbanjon. Ezt pedig úgy tehetjük meg, hogy kibiztosítjuk a gránátot, és az óra már ketyeg, tehát nem akkor kezd el ,,telni" az idő amikor elhajítottunk. Ha már gránátok. Találkozhatunk füstgránátokkal is az expanzióban. Nagyon praktikusak lehetnek egy egy kitörés előtt, vagy pedig egy bomba telepítésekor, esetleg egy meglepetés szerű támadásnál. Az ötlet jó és a megvalósítás sem marad le. Nagyon élethűre sikerültek a füst, amit egy új részecske effekt kezel, ami a füstön kívül a fény effektet is valóságosabbá varázsolja.
Egy minimálisan változtattak az MP44 paraméterein is, mivel a készítők szerint kicsit erősre sikeredett. Ezentúl nagyobbat sebez majd, de cserébe leapad a tűzgyorsasága.
Másik újdonság az új helyzetekből való tüzelés, mert pl egész máshogy lehet majd lőni egy autóból, vagy egy ablakból. Remélhetőleg ez azt takarja hogy ki tudjuk támasztani a fegyvert az ablakra, és mondjuk ha autóból lövünk az nagyot fog szórni. Sajnos erről több információ még nem látott napvilágot.
Az expanziónak a fegyverek terén sincs szégyenkeznivalója, hiszen az alapjáték 23 fegyvere mellett helyet kapott még 12 új fragnövelő, ami összesen 35 gyilkoló eszközt tesz ki. Szép repertoár. Végre minden nemzet kapott saját pisztolyt, az oroszok végre megkapták a géppuskájukat (két félautomata puska), továbbá minden nemzet kapott egy új puskát vagy géppisztolyt. Íme a teljes lista a 4 nemzet fegyvereiről (részletes leírást az új fegyverekről az Új fegyverek menüpontban találtok)
Amerikai fegyverek:
* Colt .45
* Mk II gránát
* M18-es Smoke gránát (füst gránát)
* M1 Carabine
* M1 Garand
* Thompson
* Browning B.A.R.
* Springfield mesterlövész puska
* Bazooka (Páncéltörő rakéta)
* Browning .30 (telepített géppuska)
Brit fegyverek:
* Webley Mk 4 (pisztoly)
* M II gránát
* Lee-Endfield
* Sten Mk IV.
* Sten Mk II. (géppisztoly)
* Bren LMG
* (Springfield mesterlövész puska)
Orosz fegyverek:
* Tokarev TT-33 (pisztoly)
* Rd-33 nyeles gránát
* Mosin-Nagant
* Mosin-Nagant mesterlövész
* PPSh - 41
* Tokarev SVT-40 (orosz félautomata puska)
* Degtyarev-Pekhotny 28 (orosz félautomata puska)
Német fegyverek:
* Luger
* Steilhandgranate (nyeles gránát)
* Mauser Kar 98 K
* Mauser Kar 98 K mesterlövész puska
* Gewehr 43 ( félautomata puska)
* MP 40
* MP 44 (Sturmgewehr)
* FG 42
* Páncélököl
* Flammenwerfer 35 "Flamethrower" (lángszóró)
* MG 34 (telepített géppuska)
* Raketenpanzerbüchse "Panzerschrek" (páncéltörő fegyver, vállról indítható kivitelben)
+ két, csak SP-ben használható fegyver:
* Anti-Tank fegyver (telepített)
* AA Gun (Légvédelmi ágyú (telepített))
(Képek a Képgalériában!)
A telepített fegyverek végre hordozhatók lesznek, és immár tárat is kell bennük cserélni.
A Call of Duty egyik nagy pozitívuma az, hogy nem voltak unalmasak a küldetések, ennek két főbb oka volt. Az első az, hogy rendkívül pörgős volt a játékmenet, a második az, hogy volt egy két "extrém" (gyk: nem gyalogsági) küldetésünk is. Ez nem lesz másként a United Offensive-ben sem. Az egyik előzetes képen épp azt látjuk, hogy egyik elvtársunk éppen az autó hátuljáról szórja az ólmot az ellenre. Egy másikon pedig egy szovjet páncélost figyelhetünk meg. Ki ne emlékezne a híres B-17-eses pályára, ahol a repülőt kell megóvnunk a Luftwaffe gépeitől, hogy a célpont felett ledobhassuk bombaterhünket.
Sajnos még nem adtak ki listát a játékban szereplő járművekről/repülőkről, de íme néhány, ami biztosan benne lesz a kiegészítőben:
* B-17-es nehézbombázó
* He 111
* IL 2- Sturmovik
* P47 Thunderbolt
* Elefant Tank
* GAZ 67b
* Horch 1A
* T-34 Tank
* M4 Sherman
* Tigris tank
* Oldalkocsis motorkerékpár
A fent említett járművek közül nem lesz mind vezethető, de a multiplayer mód keretein belül nagy részüket tesztelhetjük.
Egyjátékos kampányok vázlatokban:
* 10 új egyjátékos küldetés
* 4 részvevő nemzet, amiből 3 játszható
* Kurszki csata, szicíliai offenzíva
* Ardenneki offenzíva visszaverése
* B-17-es repülős küldetés (brit)
Hosszabb leírás az egyjátékos kampányokról az Egyjátékos mód című leírásban találsz.
Többjátékos mód vázlatokban:
* 4 játszható fél
* 12 új fegyver
* 3 új játékmód:
o Capture the Flag (CTF)
o Domination
o Base Assault
* A Domination játékmódban vezethető tankok és járművek.
A többjátékos módról hosszabb leírást a Multiplayer mód című leírásban találsz. :)
A küldetéslemez minimális rendszerkövetelménye:
* 3D hardveres gyorsítással ellátott videokártya - 100% DirectX® 9.0a és Hardware T&L támogatással, valamint 32MB videomemóriával szerelve
* Pentium® III 700 vagy Athlon™ processzor
* Microsoft® Windows® 98/98SE/ME/2000/XP
* 128MB RAM
* 8x CD-ROM drive
* 181MB szabad hely a merevlemezen (plusz 200MB a Windows swapfájljának)
* 100% DirectX® 9.0a kompatibilis 16 bites hangkártya
* 100% Windows® 98/98SE/ME/2000/XP kompatibilis egér, billentyűzet
* DirectX® 9.0a
Összegezve nem kell egy izom gép, ha van egy Amigád vagy Commodore-od, akkor meglehet, hogy még azon is eldöcög :)
A játék várható hazai megjelenése: 2004. szeptember 24.
Írta és összeállította: Kálóczi Ákos (@kos)
A leírás a Call of Duty Hungary tulajdonában áll.
|